Έντονες αντιδράσεις για το κλείσιμο υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια

 

Την έντονη ανησυχία των κατοίκων της Θράκης έχει προκαλέσει η απόφαση για το κλείσιμο περιφερειακών και τοπικών υποκαταστημάτων των Ελληνικών Ταχυδρομείων, στο πλαίσιο της επιχειρούμενης ανασυγκρότησης του οργανισμού. Οι κοινότητες των ακριτικών περιοχών κάνουν λόγο για ακόμη ένα πλήγμα σε μια ήδη διαρκώς συρρικνούμενη παροχή δημόσιων υπηρεσιών.

Αποκομμένοι οι ηλικιωμένοι από βασικές υπηρεσίες

Στον Δήμο Σουφλίου, όπου το υποκατάστημα των ΕΛΤΑ έβαλε «λουκέτο», οι ηλικιωμένοι βρίσκονταν έως σήμερα σε άμεση επαφή με τον ταχυδρόμο, ο οποίος μοίραζε συντάξεις και επιταγές στο καφενείο της Κορνοφωλιάς. Η μεταφορά της εξυπηρέτησης σε Διδυμότειχο και Φέρες –σε αποστάσεις έως 35 χιλιομέτρων– δημιουργεί σημαντικά εμπόδια, ιδίως μέσα σε ένα περιβάλλον περιορισμένης ή ανύπαρκτης συγκοινωνίας.

«Εμάς εδώ μας έχουν ξεχάσει. Νιώθουμε ξένοι μέσα στη χώρα μας», αναφέρει κάτοικος της περιοχής, εκφράζοντας την απογοήτευση και την οργή που καταγράφεται ευρέως.

Δήμος σε καθεστώς έκτακτης ανάγκης χωρίς ταχυδρομείο

Ο Δήμος Σουφλίου, ο οποίος παραμένει πυρόπληκτος μετά τις εκτεταμένες καταστροφές στη Δαδιά, αντιμετωπίζει επιπλέον δυσκολίες λόγω της γεωγραφικής του έκτασης – είναι ο έβδομος μεγαλύτερος της χώρας.

Ο δήμαρχος Παναγιώτης Καλακίκος μιλά για «πλήρη απομόνωση χιλιάδων κατοίκων», επισημαίνοντας ότι ορισμένοι οικισμοί απαιτούν έως και δύο ώρες οδικής μετακίνησης για πρόσβαση στο πλησιέστερο υποκατάστημα.

Επερχόμενα λουκέτα σε Έβρο, Ροδόπη και Ξάνθη

Πέρα από Σουφλί και Τυχερό, εντός του επόμενου τριμήνου προγραμματίζεται η αναστολή λειτουργίας και άλλων υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ, ορισμένα των οποίων είναι:

  • Μεταξάδων Έβρου,
  • Σταυρούπολης Ξάνθης,
  • Ευλάλου Ξάνθης,
  • Ξυλαγανής Ροδόπης.

Για πολλές από αυτές τις περιοχές, τα ΕΛΤΑ αποτελούν τον μοναδικό φορέα παροχής βασικών υπηρεσιών: πληρωμές λογαριασμών, αποστολές, παραλαβές επιταγών, ακόμη και λειτουργίες courier.

Αδύναμη συγκοινωνία – εντεινόμενη πληθυσμιακή συρρίκνωση

Κοινό στοιχείο στα περισσότερα χωριά είναι η υποτυπώδης συγκοινωνία. Στη Σταυρούπολη, όπου το 75% των κατοίκων είναι ηλικιωμένοι, εκτελούνται μόλις δύο λεωφορειακά δρομολόγια καθημερινά – κανένα τα Σαββατοκύριακα. Η πρόσβαση στην Ξάνθη καθίσταται σχεδόν αδύνατη για όσους δεν διαθέτουν ιδιωτικό όχημα.

Παράλληλα, το κλείσιμο δημόσιων υπηρεσιών, από στρατόπεδα και τράπεζες έως σχολεία και σταθμούς, εντείνει το φαινόμενο της εγκατάλειψης. «Κάθε μέρα βλέπουμε κόσμο να φεύγει», αναφέρουν εκπρόσωποι τοπικών κοινοτήτων.

Αγωνία για το μέλλον των χωριών

Οι δήμαρχοι και οι τοπικοί φορείς υπογραμμίζουν ότι η αναστολή λειτουργίας των ταχυδρομείων επιδεινώνει ένα ήδη επιβαρυμένο τοπίο.

«Πώς θα πείσουμε νέους ανθρώπους να μείνουν ή να επιστρέψουν; Πώς θα ζήσει μια οικογένεια εδώ όταν όλες οι υπηρεσίες απομακρύνονται;» διερωτώνται.

Ο Δήμαρχος Ξάνθης, Στράτος Κοντός, έχει καταθέσει πρόταση για κάλυψη μέρους των λειτουργικών εξόδων των ΕΛΤΑ από τον δήμο, με στόχο την αποτροπή του λουκέτου. Ωστόσο, οι κάτοικοι φοβούνται ότι οι παρεμβάσεις αυτές θα αποδειχθούν προσωρινές.

«Δεν θα αντέξει ο τόπος άλλη εγκατάλειψη»

Το κλίμα που επικρατεί στις τοπικές κοινωνίες συνοψίζεται σε μια φράση που ακούγεται πλέον συχνά στα ακριτικά χωριά: «Η Θράκη ερημώνει μέρα με τη μέρα».

Με την απομάκρυνση ακόμη μιας κρίσιμης δημόσιας υπηρεσίας, οι κάτοικοι θεωρούν πως χάνεται σταδιακά η δυνατότητα βιώσιμης καθημερινότητας.

*Με πληροφορίες απο το karfitsa.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου