Πιο συγκεκριμένα περισσότερα από 2 εκατομμύρια οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους έχοντας παραλείψει να περάσουν από τον προκαθορισμένο τεχνικό έλεγχο, κινδυνεύοντας με βαριά πρόστιμα ύψους 400 ευρώ.
Από εκεί και πέρα υπενθυμίζεται ότι η εκπρόσθεσμη προσκόμιση οχήματος για τεχνικό έλεγχο επιφέρει επιβολή ειδικού αυξημένου τέλους ανάλογα με την κατηγορία του εκάστοτε οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης.
Πρόστιμο 400 ευρώ σύμφωνα με τον νέο ΚΟΚ
– Δείτε αναλυτικά τι ισχύει
- Περισσότερα από 2 εκατομμύρια οχήματα κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους έχοντας παραλείψει να περάσουν από τον προκαθορισμένο τεχνικό έλεγχο, κινδυνεύοντας με βαριά πρόστιμα ύψους 400 ευρώ.
- Όπως είναι γνωστό, ένας από τους βασικούς λόγους που οι οδηγοί αποφεύγουν να επισκέπτονται τα Κέντρα Τεχνικού Ελέγχου αφορά στο γεγονός ότι τα οχήματά τους αντιμετωπίζουν κοστοβόρες βλάβες τις οποίες δεν έχουν φροντίσει να διορθώσουν σε κάποιο συνεργείο.
Υπενθυμίζεται ότι η εκπρόσθεσμη προσκόμιση οχήματος για τεχνικό έλεγχο επιφέρει επιβολή ειδικού αυξημένου τέλους ανάλογα με την κατηγορία του εκάστοτε οχήματος, αλλά και το χρονικό διάστημα της καθυστέρησης. Αυτό για τα ΙΧ διαμορφώνεται ως εξής:
- Έως 30 ημέρες: 16 ευρώ
- Από 30 ημέρες έως 6 μήνες: 33 ευρώ
- Άνω των 6 μηνών: 65 ευρώ
Επίσης, για όσους αμελούν να περάσουν το όχημά τους από ΚΤΕΟ έξι μήνες μετά την καταληκτική ημερομηνία της σχετικής προθεσμίας, πέραν του προστίμου από το ΚΤΕΟ, η νομοθεσία προβλέπει επιβολή προστίμου ύψους 150 ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται απευθείας μέσω TAXIS, κατόπιν της ηλεκτρονικής διασταύρωσης στοιχείων η οποία, ωστόσο, δεν εφαρμόζεται.
Ακόμα, εφόσον η Τροχαία διαπιστώσει σε έλεγχο ότι το αυτοκίνητο δεν έχει περάσει από ΚΤΕΟ, τότε βεβαιώνεται πρόστιμο 400 ευρώ. Εάν ο ιδιοκτήτης του οχήματος τακτοποιήσει την υποχρέωσή του εντός 10 ημερών, τότε θα πληρώνει μόνο το 1/8 του επιβληθέντος ποσού, δηλαδή 50 ευρώ.
Αδιαφορία για την Κάρτα Καυσαερίων
-Μη εφαρμογή ελέγχων για DPF
- Παράλληλα, ο κ. Βήκας σημείωσε ότι από τα οχήματα (68% επί του συνόλου του στόλου) που προσκομίζονται στο ΚΤΕΟ, μόνο το 30% αυτών επανέρχονται για την προβλεπόμενη Κάρτα Καυσαερίων η οποία επανεκδίδεται σε ετήσια βάση.
- «Εδώ γίνεται αντιληπτό ότι οι περισσότεροι οδηγοί μολονότι αντιλαμβάνονται την αξία του ΚΤΕΟ, δεν αντιλαμβάνονται την αξία της Κάρτας Καυσαερίων», ανέφερε χαρακτηριστικά.
- Τέλος, εστίασε στο γεγονός ότι δεν έχει εφαρμοστεί ακόμα ο έλεγχος στα ΚΤΕΟ του φίλτρου DPF για την κατακράτηση σωματιδίων στα diesel, το οποίο πολλοί αφαιρούν για λόγους απόδοσης, είτε κυκλοφορούν με χαλασμένο φίλτρο για λόγους οικονομίας, μιας και το κόστος αντικατάστασης κυμαίνεται από 1.000 έως 4.000 ευρώ.
- Σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι η αστυνόμευση.
- Μετά από 16 χρόνια ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας αναμένεται να τροποποιηθεί. Στην αναθεώρηση αυτή εξετάζεται να τεθεί σε ισχύ η μείωση του ορίου ταχύτητας στον εσωτερικό αστικό ιστό και σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας.
- Ακόμη, σύμφωνα με πληροφορίες, τα πρόστιμα θα έρχονται στους παραβάτες μέσω sms, ενώ το ιστορικό των παραβάσεων θα είναι διαθέσιμο στο gov.gr. Σημαντική παράμετρος για την ολοκλήρωση της αναθεώρησης του ΚΟΚ, είναι, τόσο η αστυνόμευση, όσο και εκπαίδευση των οδηγών.
Μεταξύ των τροποποιήσεων που αναμένεται να εφαρμοστούν στον νέο κώδικα είναι:
- Σε μηδενικό χρόνο με sms τα πρόστιμα στους παραβάτες,
- Στις 25 μονάδες αφαιρείται το δίπλωμα,
- Μειώνεται στα 30χλμ από 50χλμ το όριο ταχύτητας μέσα στις πόλεις,
- Με drones και κάμερες 24ωρη επιτήρηση της κυκλοφορίας,
- Ψηφιοποιούνται τα θεωρητικά μαθήματα.
«Το 87% των ατυχημάτων γίνεται σε μία ακτίνα 20χλμ γύρω από το σπίτι»
- Ο Κωνσταντίνος Ιαβέρης Μαρκουϊζος, σύμβουλος οδικής ασφάλειας, μιλώντας στην εκπομπή «Ακόμα δεν είδες τίποτα!» σχολίασε ότι και με τα 30χλμ κάποιος μπορεί οριακά να σταματήσει στην περίπτωση που συμβεί κάτι.
- Μάλιστα επεσήμανε ότι το 87% των ατυχημάτων γίνεται σε μία ακτίνα 20χλμ γύρω από το σπίτι που διαμένει ο εκάστοτε οδηγός κι αυτό γιατί είναι η γειτονιά που γνωρίζει και νιώθει άνετα και συνεπώς πολλοί οδηγούν αυτοματοποιημένα. Ειδικά για τις αλλαγές που θα φέρει ο νέος ΚΟΚ σχολίασε ο σύμβουλος οδικής ασφάλειας ότι είναι στην σωστή κατεύθυνση.
«Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008»
- «Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχει ως ύψιστη προτεραιότητα τα θέματα οδικής ασφάλειας, πράγματι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας έχει να αναθεωρηθεί συνολικά από το 2008.
- Μέσα στο 2024 στο πρώτο εξάμηνο στόχος μας είναι να αναθεωρήσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μια πολιτική δίκαιων ποινών προς την κατεύθυνση αλλαγής κουλτούρας των οδηγών, με χαμηλότερα όρια ταχύτητας εντός του αστικού ιστού και στόχος μας επίσης είναι προφανώς η μείωση των τροχαίων ατυχημάτων» επισημαίνει η υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου