Προσοχή σε απάτες με «βοηθούς λογιστών» που αδειάζουν τραπεζικούς λογαριασμούς

Δεν υπάρχουν σχόλια

 

  • Επιτήδειοι καλούν πελάτες λογιστικών γραφείων και προσπαθούν να αποσπάσουν κωδικούς πρόσβασης σε τραπεζικούς λογαριασμούς
  • Επτά συμβουλές για να μην πέσετε θύματα


Παριστάνουν τους λογιστές ή τους βοηθούς των λογιστών για να πλησιάσουν ανυποψίαστους πολίτες. Με πρόσχημα την αίτηση για κάποιο επίδομα όπως το Market Pass ή την επιστροφή φόρου, «μαϊμού» φοροτεχνικοί έχουν καταφέρει να πάρουν τα προσωπικά στοιχεία φορολογουμένων και να αδειάσουν τους τραπεζικούς λογαριασμούς τους. Οι απάτες σε βάρος φορολογούμενων – πελατών λογιστικών γραφείων «σαρώνουν» το τελευταίο διάστημα.

Επιτήδειοι καλούν τους πελάτες των λογιστικών γραφείων παριστάνοντας ότι καλούν εκ μέρους του λογιστικού γραφείου με το οποίο συνεργάζονται και τους ζητούν στοιχεία όπως αριθμούς τραπεζικών καρτών ή κωδικούς e-banking, υποκρινόμενοι ότι αυτές οι πληροφορίες απαιτούνται για την διεκπεραίωση διάφορων αιτήσεων (π.χ. Market Pass ή αποζημιώσεις, κ.α.) ή επεξεργασία φορολογικών θεμάτων. Μόλις πείσουν τα θύματα να τους δώσουν τα προσωπικά τους στοιχεία, χρησιμοποιούν αυτά τα στοιχεία για να αφαιρέσουν χρήματα από τους τραπεζικούς τους λογαριασμούς.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Φοροτεχνικών Ελευθέρων Επαγγελματιών (Π.Ο.Φ.Ε.Ε.) προειδοποιεί τους πολίτες να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί σε τέτοιες περιπτώσεις και να μην δίνουν ποτέ τα προσωπικά τους στοιχεία σε άγνωστους. Η ΠΟΦΕΕ τονίζει ότι οι επαγγελματίες λογιστές δεν θα ζητήσουν ποτέ τέτοιες ευαίσθητες πληροφορίες μέσω τηλεφώνου, email ή μηνυμάτων, και οποιαδήποτε προσπάθεια από άτομα που παρουσιάζονται ως λογιστές να απαιτήσουν τέτοιες πληροφορίες πρέπει να θεωρηθεί ύποπτη και να αναφέρεται στις αρμόδιες αρχές.

Οι οδηγίες των λογιστών

Προκειμένου να προστατευθείτε από τέτοιου είδους απάτες, η Π.Ο.Φ.Ε.Ε. προτρέπει το κοινό να τηρεί τις εξής οδηγίες:

  • Ποτέ μην αποκαλύπτετε προσωπικές πληροφορίες, όπως αριθμούς τραπεζικών καρτών, κωδικούς e-banking, κωδικούς taxisnet ή άλλα ευαίσθητα δεδομένα μέσω τηλεφώνου αλλά ούτε μέσω email ή γραπτών μηνυμάτων (SMS, Viber, Messenger, WhatsApp, κ.α.).
  • Να ζητάτε πάντα να μιλήσετε με τον λογιστή σας απευθείας, αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα. Σε κάθε περίπτωση μπορείτε να κλείσετε το τηλέφωνο και να επικοινωνήστε εσείς απευθείας με το λογιστικό γραφείο και τον λογιστή που συνεργάζεστε, χρησιμοποιώντας τα στοιχεία επικοινωνίας που έχετε.
  • Να μην ανοίγετε συνδέσμους ή να κάνετε κλικ σε αρχεία που σας στέλνουν άγνωστοι μέσω email ή γραπτών μηνυμάτων (SMS, Viber, Messenger, WhatsApp, κ.α.).
  • Μην αποκαλύπτετε ποτέ κωδικούς μίας χρήσης (ή κωδικούς ασφαλείας) που λαμβάνετε από τράπεζες ή δημόσιες υπηρεσίες σε τρίτους!
  • Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για την ταυτότητα του καλούντος όταν λαμβάνετε κλήσεις από αριθμούς που δεν γνωρίζετε.
  • Εάν πιστεύετε ότι έχετε πέσει θύμα απάτης, επικοινωνήστε αμέσως με την τράπεζά σας και την αστυνομία.
  • Είναι απαραίτητο να είμαστε προσεκτικοί και να προστατεύουμε τις προσωπικές μας πληροφορίες από απατεώνες που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την εμπιστοσύνη μας. 

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου