Να ισχύσει ο μειωμένος ΦΠΑ των νησιών και στη Θράκη!

Δεν υπάρχουν σχόλια

 


Την ισχύ του μέτρου μειωμένου ΦΠΑ (Φόρου Προστιθέμενης Αξίας) και στη Θράκη, επιβάλλεται να θεσμοθετήσει η Ελληνική Κυβέρνηση, ισορροπώντας έτσι το κοινωνικό και οικονομικό ισοζύγιο στις περιοχές που εκτός των υπολοίπων και του εθνικού τους ρόλου, σηκώνουν και το βάρος της λειτουργίας των Δομών Φιλοξενίας Μεταναστών, υπο την απειλή της αναπτυξιακής εξαφάνισης και του μαρασμού.

ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ

Σύμφωνα με την τροπολογία επιτρέπεται, εφεξής, από 1-7-2021, χωρίς χρονικό περιορισμό και ανεξάρτητα των πληθυσμιακών κριτηρίων, η μείωση, με υπουργική απόφαση, των συντελεστών του Φ.Π.Α., κατά 30%, για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο, όπου έχουν συσταθεί και λειτουργούν εντός της περιφέρειάς τους κέντρα και δομές φιλοξενίας πολιτών τρίτων χωρών ή ανιθαγενών (άρθρο 8 παρ.4 του ν.4375/2016 (Κέντρα Υποδοχής και Ταυτοποίησης, Ανοικτές Δομές Προσωρινής Υποδοχής και Φιλοξενίας κ.α.)). Με την τροπολογία διατηρείται και μετά την 1 Ιουλίου το σημερινό καθεστως του μειωμένου ΦΠΑ που έληγε στις 30.6.2021.

Το καθεστώς του μειωμένου ΦΠΑ, όπως προβλέπεται στην τροπολογία ανακαλείται αυτοδικαίως εντός τριών μηνών από την παύση λειτουργίας κέντρου ή δομής στα συγκεκριμένα νησιά

Αναλυτικότερα η προτεινόμενη διάταξη προβλέπει τα εξής:

Μείωση συντελεστών ΦΠΑ στις νήσους Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο

1. Η παρ. 4 του άρθρου 21 του ν. 2859/2000 (Α’ 248) τροποποιείται ως ακολούθως:

«4. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών είναι δυνατή η μείωση κατά τριάντα τοις εκατό (30%) των συντελεστών του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α) για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο, εφόσον:

α) έχουν συσταθεί και λειτουργούν εντός της περιφέρειας τους κέντρα και δομές της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 4375/2016 (Α’51), όπως αυτό προκύπτει από σχετική βεβαίωση που εκδίδεται από την Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου, και

β) πρόκειται για αγαθά τα οποία, κατά τον χρόνο που ο φόρος γίνεται απαιτητός:

αα) βρίσκονται στα νησιά αυτά και παραδίδονται από υποκείμενο στον φόρο που είναι εγκατεστημένο στα νησιά αυτά,

ββ) πωλούνται με προορισμό τα νησιά αυτά από υποκείμενο στον φόρο, εγκατεστημένο σε οποιοδήποτε μέρος του εσωτερικού της χώρας, προς αγοραστή υποκείμενο η προς μη υποκείμενο στον φόρο νομικό πρόσωπο, εγκατεστημένο στα νησιά αυτά,

γγ) αποστέλλονται ή μεταφέρονται προς υποκείμενο στον φόρο ή προς μη υποκείμενο στον φόρο νομικό πρόσωπο που είναι εγκατεστημένο στα νησιά αυτά, στο πλαίσιο της ενδοκοινοτικής απόκτησης αγαθών,

δδ) εισάγονται στα νησιά αυτά.

Η απόφαση του πρώτου εδαφίου ανακαλείται αυτοδικαίως εντός τριών (3) μηνών από την παύση λειτουργίας κέντρου ή δομής της περ. α’.

Η μείωση των συντελεστών δεν ισχύει για τα καπνοβιομηχανικά προϊόντα και τα μεταφορικά μέσα.».

2. Η παρ. 4α του άρθρου 21 του ν. 2859/2000 περί του υπολογισμού του μέσου ετήσιου αριθμού φιλοξενουμένων για τη μείωση των συντελεστών του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α) για τα νησιά Λέρο, Λέσβο, Κω, Σάμο και Χίο, καταργείται.

3. Το παρόν ισχύει από την 1η.7.2021.

ΓΙΑΤΙ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ

Η ισχύς του καθεστώτος μειωμένου ΦΠΑ στη Θράκη, εκτός των συγκεκριμένων νησιών, θα είναι το εφαλτήριο για την οικονομική ανάκαμψη της περιοχής, που έχει ζήσει απο το 2004 την καθολική αποβιομηχάνιση, την ανεργία και τον οικονομικό μαρασμό.

Θα σημάνει το ΚΙΝΗΤΡΟ για τις επιχειρήσεις να συνεχίσουν να υπάρξουν απέναντι στις παράλληλες οικονομίες εντός και εκτός Ελλάδας απο τις γείτονες χώρες και όχι μόνο, αλλά και μία “ανάσα” για τους κατοίκους της Θράκης, που συνεχίζουν και επιμένουν να ζουν και να δημιουργούν – οσοι μπορούν ακόμη – στην ακρογωνιά της Ελλάδας και της Ευρώπης!

Το ΑΕΠ στη Θράκη, είναι, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, το χαμηλότερο στη χώρα.

Ιδού και ο σχετικός πίνακας, με αναθεώρηση και της περιόδου 2010-2017:

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, το αθροιστικό ποσοστό ανεργίας κατά το Α΄ Εξάμηνο του 2020 ανήλθε σε 21,6%% έναντι 31,2 % του Β΄ Εξαμήνου του 2019, παρουσιάζοντας καθοδική τάση κατά 9,6%. Αναλυτικότερα, οι νομοί Έβρου και Ξάνθης σημειώνουν τους υψηλότερους δείκτες ανεργίας (27,2% και 26% αντίστοιχα), ακολουθούν οι περιοχές Καβάλας (19,1%) και Δράμας (18,6%), με χαμηλότερες τιμές στη Ροδόπη (17,7%) και στο νησί της Θάσου (16%), λόγω της αυξημένης τουριστικής κίνησης, που δίνει ώθηση στην εποχική απασχόληση.

Αν όλα τα παραπάνω και μόνο, δεν αποτελούν την ΟΜΟΛΟΓΙΑ αλλά και την ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΘΩΡΑΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ, τότε τι θα μπορούσε να αποτελέσει για μία κυβέρνηση που πρεσβεύει την ΑΝΑΠΤΥΞΗ, την ΕΥΗΜΕΡΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ;

Αυτό ίσως, θα πρέπει να είναι και το διακύβευμα όλων των φορέων της Αν. Μακεδονίας και Θράκης, την ενιαίας Διοικητικής και Οικονομικής Περιφέρειας.

Αυτό πρέπει να πρεσβεύουν τα Επιμελητήρια, οι Εμπορικοί Σύλλογοι, οι Ενώσεις και οι Ομοσπονδίες Επαγγελματιών.

Το υπόβαθρο σε νομοπαρασκευαστικό επίπεδο υπάρχει!

Ο δρόμος είναι έτοιμος!

Υπάρχουν οι εκπρόσωποι της κοινωνίας που τον διαβούν για να απαιτήσουν και όχι να επαιτούν;

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου