Η Meta καταμετρά και ενσωματώνει αυτά τα έσοδα στον οικονομικό της σχεδιασμό: κάθε εξάμηνο καταγράφονται περίπου 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια από διαφημίσεις «υψηλού νομικού κινδύνου», ενώ οι εσωτερικές προβλέψεις εκτιμούν ότι τυχόν πρόστιμα από ρυθμιστικές αρχές θα είναι μικρότερα από τα κέρδη. Ο εκπρόσωπος της Meta, Άντι Στόουν, δήλωσε ότι τα στοιχεία «παρουσιάζουν μια επιλεκτική και διαστρεβλωμένη εικόνα» και χαρακτήρισε το ποσοστό του 10% «υπερβολικό», επισημαίνοντας επίσης ότι μέσα σε 18 μήνες η εταιρεία έχει μειώσει κατά 58% τις αναφορές απάτης και έχει διαγράψει 134 εκατομμύρια ύποπτες διαφημίσεις μόνο μέσα στο 2025. Παρ’ όλα αυτά, τα ίδια τα έγγραφα αναφέρουν ότι το ένα τρίτο όλων των διαδικτυακών απατών στις ΗΠΑ ξεκινά από τις πλατφόρμες της.
Πώς η Meta κερδίζει δισεκατομμύρια από ψευδείς διαφημίσεις
Η Meta, μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, κερδίζει δισεκατομμύρια από τη σκοτεινή πλευρά του διαδικτύου, σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που δημοσιοποίησε το Reuters. Η εταιρεία προέβλεπε ότι το 10% των συνολικών εσόδων για το 2024 —περίπου 16 δισεκατομμύρια δολάρια— θα προερχόταν από διαφημίσεις σχετικές με απάτες, παραπλανητικά προϊόντα ή απαγορευμένες υπηρεσίες. Καθημερινά οι πλατφόρμες εμφανίζουν περίπου 15 δισεκατομμύρια «υψηλού κινδύνου» διαφημίσεις και, όπως καταγράφεται σε αναφορά του Δεκεμβρίου 2024, από αυτές εισπράττονται περίπου 7 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως.
Ο μηχανισμός ελέγχου που περιγράφεται στα έγγραφα δείχνει ότι πολλοί διαφημιστές έχουν εντοπιστεί από τα εσωτερικά συστήματα της Meta αλλά δεν αποκλείονται αυτόματα. Μόνο αν υπάρχει 95% βεβαιότητα ότι πρόκειται για απατεώνα η διαφήμιση αποσύρεται. Ο κανόνας αυτός, γνωστός εσωτερικά ως «penalty bid», στη θεωρία λειτουργεί αποτρεπτικά, αλλά στην πράξη επιτρέπει σε παραβατικούς διαφημιστές να συνεχίζουν έναντι υψηλότερου κόστους. Όπως αναφέρεται σε εσωτερικά memos: «Αν δεν μπορούμε να τους διώξουμε, ας πληρώσουν ακριβότερα». Το σύστημα προσωποποίησης επιτείνει το πρόβλημα, ταξινομώντας χρήστες που κάνουν κλικ σε ύποπτες διαφημίσεις σε «προφίλ ενδιαφέροντος» και εκθέτοντάς τους σε περισσότερο παρόμοιο περιεχόμενο.



Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου