Εσπερίδα για τη Σχολική Υγεία στην Ξάνθη

Δεν υπάρχουν σχόλια

 

Όταν ο εκφοβισμός ξεκινά από την έδρα – Γόνιμος διάλογος για τις ψυχολογικές προκλήσεις στην εκπαίδευση.

Γονείς, εκπαιδευτικοί και φορείς της πόλης συμμετείχαν σε μια ζωντανή και ουσιαστική εσπερίδα για τη Σχολική Υγεία ενώ οι εισηγήσεις κάλυψαν κρίσιμα θέματα όπως η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός, οι σχέσεις γονέα – καθηγητή σε ψυχικό επίπεδο και οι ψυχολογικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί στην τάξη.

Σημαντική παρέμβαση στην εσπερίδα «Σχολική Υγεία» στην Ξάνθη – Θίχτηκε το ευαίσθητο ζήτημα της κακοποιητικής συμπεριφοράς εκπαιδευτικών

Μία ιδιαίτερα ουσιαστική παρέμβαση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της εσπερίδας με θέμα τη «Σχολική Υγεία», που έλαβε χώρα την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου στον Πολυχώρο Τέχνης & Σκέψης (οικία Μάνου Χατζιδάκι), στο πλαίσιο της Εβδομάδας Υγείας 2025 στην Ξάνθη.

Το θέμα που ανέδειξε έντονο προβληματισμό ήταν ο εκφοβισμός όταν προέρχεται όχι από μαθητές, αλλά από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς.

Η Δρ. Μαρία Τεκτονοπούλου, Τακτική Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης ΔΙ.Π.Ε. Ξάνθης αναφέρθηκε στο νομικό πλαίσιο (Ν. 5029/2023), το οποίο αναγνωρίζει τον εκφοβισμό που ασκείται από εκπαιδευτικό προς μαθητή, προβλέποντας συγκεκριμένη διαδικασία (πρωτόκολλα) διερεύνησης και αντιμετώπισης τέτοιων περιστατικών.

«Τα παιδιά είναι εκλεκτή λεία στην ενήλικη εγκληματικότητα», υπογράμμισε χαρακτηριστικά, φωτίζοντας ένα ζήτημα που συχνά αποσιωπάται μέσα στις σχολικές κοινότητες.

Στη συνέχεια η κ. Σοφία Ανασόντζη, Επίκουρη Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας του Τμήματος Ψυχολογίας Δ.Π.Θ. και ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεύτρια, πήρε αμέσως μετά τον λόγο και υπογράμμισε ότι τα πρωτόκολλα που εφαρμόζονται αποτελούν μια συγκεκριμένη διαδικασία, την οποία οφείλουμε να έχουμε στο μυαλό μας ήδη από το στάδιο της πρόληψης. Όπως εξήγησε, βήμα προς βήμα, χρειάζεται πρώτα να δοθεί έμφαση στη ψυχική νοηματοδότηση και ενδυνάμωση των παιδιών, ώστε να διαθέτουν τα απαραίτητα εφόδια — ποσοτικά και ποιοτικά — που θα τα βοηθήσουν να μην οδηγηθούν σε συμπεριφορές ή καταστάσεις ψυχολογικής πίεσης που εκδηλώνονται με πράξεις.

Μέσω της συγκεκριμένης παρέμβασης αναδείχτηκε η ανάγκη να αναγνωρίζονται και να αντιμετωπίζονται έγκαιρα τέτοιου είδους συμπεριφορές, προκειμένου να προστατεύεται η ψυχική υγεία των μαθητών και να διασφαλίζεται ένα ασφαλές και υποστηρικτικό σχολικό περιβάλλον.

Αξίζει να τονιστεί τέλος πως η συγκεκριμένη παρέμβαση άνοιξε έναν σημαντικό διάλογο γύρω από τις ευθύνες των εκπαιδευτικών θεσμών και την ανάγκη για συνεχή επιμόρφωση και ευαισθητοποίηση των εκπαιδευτικών, αλλά και των γονέων, σε ζητήματα σχολικού εκφοβισμού τόσο από τα συνομήλικους όσο και από ενήλικες.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου