Η υπόθεση ήρθε στο προσκήνιο μετά τη δημοσίευση ρεπορτάζ του τουρκικού πρακτορείου Anadolu, το οποίο παρουσίασε το σχολείο ως «τουρκικό» και κατήγγειλε «παράνομη παρέμβαση της ελληνικής Πολιτείας». Ο χαρακτηρισμός αυτός έχει προκαλέσει αντιδράσεις, καθώς αντιβαίνει ρητά στη Συνθήκη της Λωζάννης, η οποία αναγνωρίζει μουσουλμανική και όχι τουρκική μειονότητα στη Δυτική Θράκη.
«Παραμένουν παράνομα στο σχολείο»
Η αναπληρώτρια περιφερειακή διευθύντρια εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Μαριγούλα Κοσμίδου, τονίζει ότι τα μέλη της σχολικής εφορείας «αγνοούν ή σκοπίμως παρερμηνεύουν τη νομοθεσία» με στόχο να παραμείνουν στο σχολείο χωρίς καμία θεσμική δικαιοδοσία. Όπως υπογραμμίζει, η εφορεία έχει αποκλειστικά οικονομικές αρμοδιότητες και, παρά τις ετήσιες επιχορηγήσεις ύψους 20.000 ευρώ, δεν έχει προβεί σε καμία εργασία συντήρησης του ιστορικού κτιρίου, το οποίο έχει χαρακτηριστεί «έργο Τέχνης».
Η κ. Κοσμίδου σημειώνει επίσης ότι η ίδρυση του Μειονοτικού Γυμνασίου-Λυκείου Ξάνθης αποτέλεσε ανιδιοτελή επιλογή της Ελλάδας, καθώς η Συνθήκη της Λωζάννης δεν προβλέπει μειονοτικά σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Παράλληλα, υπενθυμίζει ότι η Πολιτεία έχει αναλάβει εξ ολοκλήρου τη χρηματοδότηση και συντήρηση του σχολείου, πραγματοποιώντας μέσα στο καλοκαίρι του 2025 εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης και αναβάθμισης των υποδομών.
Υποψίες για προβοκάτσια
Κύκλοι της Θράκης που επικαλείται η POLITICAL κάνουν λόγο για «προβοκατόρικες ενέργειες» με στόχο τη δημιουργία εντυπώσεων και εντάσεων, αφήνοντας αιχμές για εξωτερική υποκίνηση. Όπως σημειώνουν, πρόκειται για μια προσπάθεια «να κατασκευαστούν ζητήματα εκεί όπου δεν υπάρχουν», ώστε να παρουσιαστεί διεθνώς εικόνα καταπίεσης της μειονότητας.
Η υπόθεση επαναφέρει στο προσκήνιο τις ευαισθησίες που χαρακτηρίζουν το μειονοτικό ζήτημα στη Θράκη και αναδεικνύει τη λεπτή ισορροπία που απαιτείται για τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και της εμπιστοσύνης ανάμεσα στους πολίτες της περιοχής.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου