- Εύη Στυλιανίδου:
- Εξαιρετική η λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων.
Εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε το πρωί της Πέμπτης η Διευθύντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης, κυρία Εύη Στυλιανίδου, για θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων της.
Στην εισαγωγή που έκανε, η κυρία Εύη Στυλιανίδου αναφέρθηκε εκτενώς στη λειτουργία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ξάνθη, χαρακτηρίζοντας ως εξαιρετική τη λειτουργία όλων των σχολικών μονάδων.
Αναλυτικότερα, μίλησε για το ζήτημα της ειδικής αγωγής και ενταξιακής εκπαίδευσης για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες για τα οποία, όπως τόνισε, υποστηρίζονται πλήρως στις εκπαιδευτικές δομές των ειδικών σχολείων, αλλά και στα τμήματα ένταξης.
Δεν παρέλειψε να αναφερθεί στους υποστηρικτικούς θεσμούς και τα θετικά μέτρα για την εκπαίδευση, όπως τα τμήματα υποδοχής σε αρκετά σχολεία της Ξάνθης, που υποστηρίζουν τα παιδιά στο πλαίσιο ενίσχυσης της ελληνομάθειας, κυρίως αλλόγλωσσους μαθητές, οι οποίοι έχουν άλλη μητρική γλώσσα, όπως είναι οι αλλοδαποί μαθητές.
Μεταξύ άλλων, η κυρία Εύη Στυλιανίδου αναφέρθηκε στις επιμορφώσεις των εκπαιδευτών αλλά και τις καινοτόμες δράσεις, αναφέροντας ενδεικτικά, τις δράσεις του ενεργού πολίτη, τα αναλυτικά προγράμματα φιλαναγνωσίας και εκπαιδευτικής ρομποτικής. Πρόγραμμα για την τοπική ιστορία και τη γεωγραφία που θα υλοποιηθούν από την επόμενη σχολική χρονιά, καθώς και ευρωπαϊκά προγράμματα με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus.
Ενώ, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στις πολλές και μεγάλες επιμορφώσεις του εκπαιδευτικού προσωπικού σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς δια ζώσης και διαδικτυακά, με βιωματικά εργαστήρια και ενημερώσεις, όσον αφορά τη σχολική βία, προκειμένου να υπάρχει καλύτερη αντιμετώπιση του φαινομένου όταν υπάρχουν ενδείξεις. Τόνισε, δε, την τεράστια ενασχόληση της εκπαιδευτικής κοινότητας με το συγκεκριμένο θέμα. Ενώ επισήμανε πως για όλη τη χρονιά είχαμε μόνο ένα τέτοιο περιστατικό στην Ξάνθη, κι αυτό αβάσιμο.
Τέλος, αναφέρθηκε στις δράσεις ενδυνάμωσης των γονέων, όπως στο θέμα διαχείρισης θυμού στην εφηβεία, αλλά και τις σχολές γονέων. Τις εκδηλώσεις των σχολείων, στο πλαίσιο εκπαιδευτικού τους έργου, μέσα από πολλές θεατρικές παραστάσεις και συναυλίες, με τις οποίες οι μαθητές συμμετέχουν σε προγράμματα Δήμων και Περιφέρειας, όπως είναι οι γιορτές νεολαίας. Τον σχολικό αθλητισμό ο οποίος προάγεται πολύ στα σχολεία από άποψη υποδομών, αν και υπάρχουν ελλείψεις γυμναστηρίων, όπως παραδέχτηκε, καθώς δε δόθηκε ανάλογη έμφαση στο παρελθόν. Σχολικούς αγώνες για να λάβουν οι μαθητές τα οφέλη του «Ευ Αγωνίζεσθαι», εκδηλώσεις αθλητικού περιεχομένου με έμφαση στο ότι ο αθλητισμός προάγεται και με την κολύμβηση στο Δημοτικό Κολυμβητήριο Ξάνθης.
Τέλος, η κυρία Εύη Στυλιανίδου αναφέρθηκε στις πολύ μεγάλες δωρεές εκπαιδευτικού υλικού και εκπαιδευτικών εγκαταστάσεων -όχι κτιριακών- υποστηρίζοντας έτσι σε μεγάλο βαθμό το εκπαιδευτικό έργο.
Σε ερώτηση της εφημερίδα μας σχετικά με το πώς εξελίσσεται το πρόγραμμα των σχολικών γευμάτων κι αν αναμένεται να επεκταθεί σε περισσότερες σχολικές μονάδες, η κυρία Εύη Στυλιανίδου ξεκαθάρισε, «πρέπει να σταματήσουμε τα παράπονα και τη γκρίνια, γιατί όταν εκλήθησαν οι γονείς να αποφασίσουν να δεχτούν τα σχολικά γεύματα που προσέφερε η Πολιτεία και ειδικότερα τα δύσκολα χρόνια που είχαμε, γιατί αυτά ξεκίνησαν από το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα του 2015, η πλειοψηφία των γονέων του Δήμου Ξάνθης (…η πρόσκληση έγινε ανά Δήμο επειδή οι διαγωνισμοί θα γίνονταν ανά Δήμο σε αναδόχους.
Οι Δήμοι δεν είχαν καμία εμπλοκή, ούτε και έχουν στο πρόγραμμα σχολικών γευμάτων, αυτό να το ξεκαθαρίσουμε, γιατί είναι πολλοί συμπολίτες μας που απευθύνονται στο Δήμο γι’ αυτό και είναι λάθος) επέλεξε να δεχτεί τα σχολικά γεύματα και γι’ αυτό το πρόγραμμα ξεκίνησε και συνεχίζεται για το Δήμο Ξάνθης. Το ίδιο ακριβώς έγινε και για το Δήμο Αβδήρων, γι’ αυτό υπάρχει ανάδοχος του Δήμου Αβδήρων. Από την απέναντι πλευρά η πλειοψηφία των γονέων του Δήμου Τοπείρου επέλεξαν «όχι» στα σχολικά γεύματα και το ίδιο η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων του Δήμου Μύκης. Έτσι λοιπόν έχασαν την ευκαιρία των σχολικών γευμάτων και οι γονείς του Δήμου Μύκης και οι γονείς του Δήμου Τοπείρου.
Στην πορεία βέβαια εκείνοι που τότε επέλεξαν, σχεδόν έχουνε φύγει τα παιδιά τους ή φεύγουν τώρα από το δημοτικό, και θα πει κανείς, θα τιμωρηθούν τα υπόλοιπα παιδιά γι’ αυτό; Όχι. Είμαστε εδώ να δεχτούμε τα αιτήματα των γονέων, να τα συγκεντρώσουμε και πολύ ευχαρίστως να κάνουμε την πρόταση στο υπουργείο παιδείας. Γίνονται διαγωνισμοί από τον ΟΠΕΚΑ, όμως το υπουργείο παιδείας δίνει την έγκριση και εφόσον υπάρχουνε οι διαθέσιμοι πόροι για τα γεύματα. Μπορεί να έχουμε δυνατότητα για επέκταση συμβάσεων, να έχουμε αιτήματα και να γίνουν δεκτά. Ενδεχομένως ο ανάδοχος του Δήμου Ξάνθης να επεκτείνει και να διαθέσει και στο Δήμο Τοπείρου. Δεν τα ξέρω, είναι θέματα συμβάσεων.
Σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να γίνει συνεννόηση του Υπουργείου Παιδείας με τον ΟΠΕΚΑ. Από εμάς θα υποβληθούν τα αιτήματα και ήδη έχει γίνει μια πρώτη ενέργεια να μπορέσουμε να επεκτείνουμε αυτό το πρόγραμμα…».
Σχετικά, τώρα, με τους ελέγχους για την ποιότητα των σχολικών γευμάτων κι αν αυτά καταναλώνονται από τους μαθητές, καθώς κατά διαστήματα υπάρχουν σχετικές καταγγελίες από γονείς, η ίδια επισημαίνει πως, «να σημειώσω βέβαια ότι έχουμε και πολλές ενδείξεις ότι τα παιδιά μας είναι και κακομαθημένα και δεν τα τρώνε όλα. Έτσι, πολλά γεύματα πετιούνται.
Όποια καταγγελία έχει δοθεί, έχει καταγραφεί. Σε όλα τα πράγματα υπάρχουν προβλήματα, αλλά έχουμε ανοιχτή την πόρτα να τα διορθώσουμε.
Εννοείται ότι αυτά ελέγχονται και μάλιστα στο τελευταίο τρίμηνο εάν δεν κάνω λάθος είχαμε καθημερινούς ελέγχους από τον ΕΦΕΤ για την θερμοκρασία και την ποιότητα γευμάτων. Γύρισε ο ΕΦΕΤ όλα τα σχολεία και μέτρησε θερμοκρασίες και όπου υπήρχε πρόβλημα έκανε τις ανάλογες ενέργειες για να συμμορφωθούν οι ανάδοχοι».
Δεν υπάρχουν σχόλια
Δημοσίευση σχολίου