1ο Βραβείο στο 4o Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης για το τραγούδι τους «Θέλω την πατρίδα μου»

Δεν υπάρχουν σχόλια

 


Συμμετείχαν στο διεθνή διαγωνισμό ” Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές διαδρομές 2021-2022″

Το τραγούδι είναι δημιουργία των μαθητών και των μαθητριών του ΣΤ 2 του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης, υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους.

  Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2 του 4ου Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης με την καθοδήγηση των άξιων εκπαιδευτικών τους (κ. Μαρίνα Μήτρου, κ. Γιώργο Παυλίδη και κ. Έφη Μπαλτζοπούλου), συμμετείχαν στον διαγωνισμό και βραβεύτηκαν με το 1ο βραβείο στην κατηγορία «Μουσική σύνθεση (ολοκληρωμένο τραγούδι ή μουσική σύνθεση ή μελοποίηση γνωστού ποιήματος)»

  Η διάθεση συνεργασίας και οι σημαντικές »γέφυρες» επικοινωνίας κάτω από τις ιδιαίτερες συνθήκες που βιώνουμε, αλλά και οι δημιουργικές δράσεις εκπαιδευτικών και μαθητών έφεραν στο 4ο Δημοτικό Σχολείο Ξάνθης αυτή την μεγάλη διάκριση.

Λίγα λόγια για τον διαγωνισμό

  Ο διεθνής διαγωνισμός «Κύπρος, Ελλάδα, Ομογένεια: εκπαιδευτικές διαδρομές 2021-2022», απευθύνεται σε μαθητές όλων των τάξεων νηπιαγωγείων, δημοτικών σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων της Ελλάδας, της Κύπρου και της Ομογένειας, δημόσιων και ιδιωτικών. Υλοποιείται με την έγκριση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων της Ελλάδας και του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας της Κύπρου.

Βασική επιδίωξη του διαγωνισμού είναι να αποτελέσει εκπαιδευτική «γέφυρα» ανάμεσα στην Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια και να ενδυναμώσει τη συνεργασία και την επικοινωνία ανάμεσα σε όλες τις μαθητικές κοινότητες του Ελληνισμού. Στον διαγωνισμό μπορούν φέτος να συμμετάσχουν μεμονωμένες σχολικές μονάδες ή συμπράξεις σχολείων (δηλαδή ομάδες τουλάχιστον 2 σχολείων).

  Στόχοι του προγράμματος αυτού είναι:

  • Να γνωρίσουν οι μαθητές όλων των βαθμίδων (από την Ελλάδα και την Ομογένεια) τον Κυπριακό Ελληνισμό
  • Να γνωρίσουν τη σκλαβωμένη κυπριακή γη
  • Να κατανοήσουν το εθνικό μας πρόβλημα (το Κυπριακό), να προβληματίζονται και να νοιάζονται για αυτό και να τοποθετούνται κριτικά και γόνιμα ως προς αυτό
  • Να διεκδικούν την επανένωση της Κύπρου
  • Να κατανοούν και διεκδικούν τα δημοκρατικά ιδεώδη καλλιεργώντας πνεύμα αγάπης, αποδοχής, ομόνοιας
  • Να κατανοήσουν τις ιδιαίτερες συνθήκες κάτω από τις οποίες χιλιάδες Ελληνόπουλα ζουν σε χώρες του εξωτερικού προσπαθώντας να διατηρήσουν τη γλώσσα και την εθνική τους ταυτότητα
  • Να επικοινωνήσουν, να συνεργαστούν και να συνδημιουργήσουν μαθητές από διαφορετικές σχολικές μονάδες
  • Να γνωρίσουν οι μαθητές (από την Κύπρο) τη σύγχρονη Ελλάδα, τα προβλήματά της και τις προοπτικές της
  • Να ενθαρρυνθούν σχολεία της Ελλάδας ώστε να επισκεφτούν την Κύπρο και σχολεία της Κύπρου ώστε να επισκεφτούν την Ελλάδα
  • Να εκφραστούν δημιουργικά οι μαθητές ως προς τον Κυπριακό Ελληνισμό με όποιον τρόπο επιθυμούν

  Σημειώνουμε ότι κοινό χαρακτηριστικό όλων των τελικών έργων που θα υποβάλλονται, να είναι ο Ελληνισμός της Κύπρου, οι προοπτικές και τα προβλήματά του αλλά και γενικότερα οι προοπτικές του Ελληνισμού, σε όποιο μέρος της γης και αν υπάρχει και «αναπνέει». Τα έργα μπορούν να αφορούν τόσο σε ιστορικά στοιχεία (Κυπριακό πρόβλημα, αγώνες των Ελλήνων) όσο και σε ζητήματα που αφορούν το παρόν αλλά και το μέλλον του Ελληνισμού.

  Τα σχολεία μπορούν να υποβάλουν ως τελικά προϊόντα διάφορες μαθητικές δημιουργίες όπως:

  • Διήγημα
  • Παραμύθι
  • Μουσική σύνθεση (ολοκληρωμένο τραγούδι ή μουσική σύνθεση ή μελοποίηση γνωστού ποιήματος)
  • Εικαστικό έργο (ζωγραφιά, αφίσα, σκίτσο)
  • Σποτ μικρής διάρκειας (που θα έχει σαν στόχο να ευαισθητοποιήσει, να συγκινήσει, να παρακινήσει, να καταστήσει τον θεατή γνώστη και συμμέτοχο του προβλήματος)
  • Ταινία μικρού μήκους που θα έχει τη μορφή μυθοπλασίας ή ντοκιμαντέρ
  • Κατασκευή τρισδιάστατη
  • Σχολική εφημερίδα
  • Ιστοσελίδα ή blog
  • Project

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου