Βραβείο Καινοτομίας στην καθηγήτρια Νεοελληνικών Σπουδών του Παν/μίου Μονάχου, Λίλια Διαμαντοπούλου

Δεν υπάρχουν σχόλια

 

Στην καθηγήτρια Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου, Λίλια Διαμαντοπούλου δόθηκε το φετινό βραβείο καινοτομίας “Lehrinnovationspreises” για το ψηφιακό πρότζεκτ στο Instagram με τίτλο «Αντικείμενα της Επανάστασης» (Οbjekte der Revolution), που ξεκίνησε στο Τμήμα Νεοελληνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου του Μονάχου ως δράση για την επέτειο των 200 ετών από την Επανάσταση του 1821.

Η Λίλια Διαμαντοπούλου, μαζί με την ομάδα φοιτητριών που συμμετέχει στο πρότζεκτ, ανεβάζουν στο Instagram κάθε Κυριακή και για όλο το 2021 αντικείμενα που σχετίζονται με την Επανάσταση, συνολικά 52 στον αριθμό. Πίσω από κάθε post ή story κρύβεται μακρά θεωρητική ενασχόληση, έρευνα σε αρχεία, βιβλιοθήκες και πινακοθήκες αλλά και προσεκτική συντακτική δουλειά για την παρουσίασή τους με ευσύνοπτο και κατάλληλο για τα social media τρόπο. «Στόχος είναι η μεταφορά της γνώσης στο ευρύτερο κοινό, να βγούμε λίγο έξω από τις αίθουσες. Ένα άνοιγμα προς το κοινό, όχι μόνο το ελληνόφωνο αλλά και το γερμανόφωνο γιατί τα αντικείμενα που επιλέγουμε είναι εμβληματικά για το Μόναχο και τη Βαυαρία», σημειώνει η Λίλια Διαμαντοπούλου σε συνέντευξή της στην DW.

Αλλά ποια είναι αυτά τα εν πολλοίς άγνωστα ή ξεχασμένα ιστορικά αντικείμενα, που ψάχνουν να βρουν τον δικό τους χώρο μέσα στον καταιγισμό πληροφοριών του διαδικτύου; Και γιατί αξίζει κανείς να σταθεί σε αυτά; «Είναι πάρα πολλά τα αντικείμενα. Άλλα έχουν να κάνουν με τα προεπαναστατικά χρόνια και με τα χρόνια της ίδιας της Επανάστασης. Πολλά σχετίζονται επίσης με τον Βαυαρό Όθωνα και έχουν να κάνουν με το φτιάξιμο ενός κράτους, με τους μύθους, τις παραδόσεις, τα εθνικά σύμβολα, τη δημιουργία εθνικής συνείδησης» εξηγεί η Λίλια Διαμαντοπούλου.

Μια ματιά στον λογαριασμό της ομάδας της στο Instagram εξάπτει την περιέργεια, ακόμη και ανθρώπων που δεν έχουν ιδιαίτερη σχέση με την ιστορία: ένας πίνακας της πεντάμορφης Ρόζας Μπότσαρη, κόρης του Μάρκου Μπότσαρη, που βρίσκεται στη «Συλλογή των Καλονών» στο Παλάτι του Νύμφενμπουργκ, μια συλλεκτική τράπουλα με εθελοντές Βαυαρούς που πολέμησαν στον Αγώνα, το χρυσό δαχτυλίδι της Φιλομούσου Εταιρείας που απονεμήθηκε στον φιλέλληνα Φρίντριχ φον Τίερς ή οι εμβληματικές λιθογραφίες του Κολοκοτρώνη, του Καραϊσκάκη, του Μιαούλη και του Νικηταρά που φιλοτέχνησε ο Χανς Χανφστρένγκλ.

«Πίνακες, μικροαντικείμενα, κοσμήματα, χρηστικά αντικείμενα, ενδυμασίες, σχέδια, βιβλία αλλά και μνημεία συνθέτουν ένα ενδιαφέρον μείγμα που αξίζει να παρουσιαστεί. Θέλαμε να εστιάσουμε στις μικρές ιστορίες που δεν είναι πάντα στο επίκεντρο και που αξίζει κανείς να ξεθάψει» εξηγεί η Λίλια Διαμαντοπούλου.

Πηγή: Δορυφόρος Μονάχου, Deutsche Welle

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου