Αριστοτελία Πελώνη: Ο εμβολιασμός είναι ο μόνος δρόμος προς την ελευθερία

Δεν υπάρχουν σχόλια


Η επιδημιολογική εικόνα στη χώρα βελτιώνεται, αλλά παραμένει ευμετάβλητη
. Το επιδημιολογικό φορτίο παρουσιάζει συνεχή, αλλά αργή αποκλιμάκωση και σε ορισμένες περιπτώσεις τοπικές  εξάρσεις. 
  • Η συχνότητα των νέων κρουσμάτων σε ενήλικες άνω των 60 ετών έχει μειωθεί σημαντικά και η διάμεση ηλικία των νέων φορέων έχει κατέλθει στα 36 έτη.
  • Οι εισαγωγές στα νοσοκομεία μειώνονται. Οι νοσηλευόμενοι στη μεγάλη πλειονότητά τους είναι ανεμβολίαστοι.

Τα στοιχεία αυτά επιβεβαιώνουν τη σημασία των αυτοδιαγνωστικών τεστ και κυρίως των εμβολιασμών. Υποδεικνύουν ταυτόχρονα ότι:

  • Οφείλουμε να τηρούμε τα μέτρα ατομικής και συλλογικής προστασίας, προκειμένου να προστατεύσουμε τους εαυτούς μας και τους γύρω μας, αλλά και να αποτρέψουμε νέα έξαρση.
  • Έχουμε ευθύνη να εμβολιαστούμε για να αποκτήσουμε ασπίδα προσωπικής προστασίας και  να χτίσουμε το τείχος ανοσίας στη χώρας μας.

Ο εμβολιασμός είναι ο μόνος δρόμος προς την ελευθερία.

  • Ήδη έχουν εμβολιαστεί 6,2 εκατομμύρια πολίτες, 4 εκατομμύρια με την πρώτη δόση, ποσοστό 38,1%, και 2,3 εκατομμύρια έχουν ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους, ποσοστό 22,4%.
  • Με την πρώτη δόση έχει εμβολιαστεί το 71% όσων είναι άνω των 60 ετών, ενώ ήδη έχουν κλείσει ραντεβού το 74,3%.
  • Την 10η Ιουνίου, ημέρα Πέμπτη ανοίγει και η πλατφόρμα για να κλείσουν ραντεβού για τρία διαθέσιμα εμβόλια οι πολίτες ηλικίας 25 έως 29 ετών.

Επικαιροποίηση του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού αξιών ακινήτων

Το Υπουργείο Οικονομικών παρουσίασε, ύστερα από διετή συστηματική εργασία, τη μεταρρύθμιση του πλαισίου προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών της ακίνητης περιουσίαςΜια σημαντική μεταρρύθμιση, που τίθεται σε εφαρμογή από την 1η.1.2022 και συνδυάζει την οικονομική αποτελεσματικότητα και την κοινωνική δικαιοσύνη. Μεταρρύθμιση η οποία:

  • Εκσυγχρονίζει, επικαιροποιεί και επεκτείνει το σύστημα αντικειμενικού προσδιορισμού των αξιών των ακινήτων.
  • Διορθώνει αδυναμίες, κενά και αδικίες του παρελθόντος σε βάρος πολλών ιδιοκτητών.
  • Διευρύνει τη φορολογητέα βάση και επιτρέπει τη δικαιότερη κατανομή των φορολογικών βαρών επί της ακίνητης περιουσίας, ιδίως μέσω του ΕΝΦΙΑ.
    ΕΝΦΙΑ ο οποίος αναδιαμορφώνεται, χωρίς να αυξάνεται το συνολικό δημοσιονομικό ποσό που αναμένεται να αποφέρει.

Έτσι, οι όποιες μεταβολές και οι αυξήσεις στις αντικειμενικές αξίες δεν θα μεταφραστούν αυτομάτως σε αυξήσεις του ΕΝΦΙΑ, αφού οι συντελεστές υπολογισμού του φόρου θα προσαρμοστούν στις μεταβολές των αντικειμενικών αξιών:

  • Δεν θα προκύψουν επιβαρύνσεις για τη μεσαία τάξη, δεν θα προκύψουν επιβαρύνσεις για τη μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών ακινήτων, ακόμα και αν αυξηθούν οι αντικειμενικές αξίες.
  • Θα επιβαρυνθούν όμως κατοικίες σε περιοχές της χώρας που υπο-φορολογούνταν. Και αυτός ο δημοσιονομικός χώρος θα αξιοποιηθεί πλήρως για την περαιτέρω μείωση της φορολογίας ακινήτων, ιδιαίτερα χαμηλής και μεσαίας αξίας.
  • Ο νέος ΕΝΦΙΑ σχεδιάζεται τους επόμενους μήνες. Θα εφαρμοστεί από τις αρχές του 2022 και θα αποπληρωθεί σε περισσότερες από τις υφιστάμενες 6 δόσεις.
  • Σε συνάρτηση με τον διαθέσιμο δημοσιονομικό χώρο και τα δεδομένα της οικονομίας την επόμενη περίοδο, θα εξετάσουμε το ενδεχόμενο περαιτέρω μείωσης της φορολόγησης της ακίνητης περιουσίας, σε συνέχεια της μεσο-σταθμικής μείωσης του ΕΝΦΙΑ κατά 22%, η οποία τέθηκε σε ισχύ από το 2019, υλοποιώντας τις κυβερνητικές δεσμεύσεις.

Πλέον, με το νέο χάρτη των αντικειμενικών αξιών, η κάλυψη του πληθυσμού διευρύνεται από το 85% στο 98%, αγγίζοντας την πλήρη κάλυψη των περιοχών που είναι εντός σχεδίου.

  • Έτσι, 3.643 νέες ζώνες προστέθηκαν στις παλαιότερες, με αποτέλεσμα ο νέος χάρτης των αντικειμενικών αξιών να περιλαμβάνει πλέον 13.808 ζώνες.
  • Η επέκταση αυτή οδηγεί σε αρκετές αυξήσεις των αντικειμενικών αξιών σε ζώνες τουριστικών περιοχών, όπου οι αντικειμενικές αξίες που εφαρμόζονταν όλα τα προηγούμενα χρόνια ήταν πολύ χαμηλές.

Συμπερασματικά, με την ορθή αποτύπωση των αντικειμενικών αξιών, μπαίνει τέλος σε ανισότητες και αδυναμίες δεκαετιών, διευκολύνεται η δημιουργία πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου για την περαιτέρω μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης της ακίνητης περιουσίας και δίνεται ώθηση στην προσέλκυση επενδύσεων και στην ανάπτυξη της αγοράς ακινήτων στη χώρα μας.


Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας στη μάχη κατά της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας

Η ψηφιακή κάρτα εργασίας είναι το σύστημα παρακολούθησης του χρόνου εργασίας στην ψηφιακή εποχή:

  1. Αποτελεί πρωτοποριακό εργαλείο για τον έλεγχο της αδήλωτης και υποδηλωμένης εργασίας.
  2. Αποτελεί εγγύηση για την τήρηση του ωραρίου των εργαζομένων και την αμοιβή τυχόν υπερωριών σύμφωνα με τους κανόνες.
  3. Συντελεί στην αποφυγή του αθέμιτου ανταγωνισμού που υφίστανται οι επιχειρήσεις που τηρούν τη νομοθεσία από εκείνες που εφαρμόζουν πρακτικές «μαύρης» ή υποδηλωμένης εργασίας. Πρακτικές οι οποίες δυστυχώς δεν είναι σπάνιες και εκτός των άλλων στερούν πόρους από το ασφαλιστικό σύστημα και τον προϋπολογισμό.
  4. Η ψηφιακή κάρτα εργασίας καθιστά, επιπλέον, τους ελέγχους από την Επιθεώρηση Εργασίας διαφανείς και αντικειμενικούς και αποτελεί το «κλειδί» για την δίκαιη εφαρμογή μεταρρυθμίσεων όπως το δικαίωμα της αποσύνδεσης στην τηλεργασία, η διευθέτηση του χρόνου εργασίας και η εξίσωση των υπερωριών σε βιομηχανία και υπηρεσίες.
  5. Η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ που ικανοποιείται σήμερα.

Η επένδυση για την ψηφιακή κάρτα στην πλήρη της μορφή θα ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης προκειμένου οι απαιτούμενες επενδύσεις να υλοποιηθούν το συντομότερο. Η εφαρμογή της θα ξεκινήσει από μεγάλες επιχειρήσεις που ήδη χρησιμοποιούν συστήματα ωρομέτρησης για τους εργαζόμενους, συνήθως ηλεκτρονικά, και θα επεκταθεί σταδιακά σε όλη την αγορά. Το σύστημα θα υλοποιηθεί σε τρία βήματα που έχουν ως εξής:

  • Σε πρώτη φάση, εντός του έτους οι εργαζόμενοι θα αποκτήσουν ηλεκτρονικά πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες που καταχωρίζονται στο σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ» σχετικά με τον εργασιακό τους βίο.
  • Ως τις αρχές του 2022 θα είναι έτοιμη η «μήτρα» της κάρτας εργασίας, δηλαδή το ηλεκτρονικό σύστημα το οποίο θα υποδέχεται τις πληροφορίες που θα καταχωρούν ψηφιακά εργαζόμενοι και εργοδότες. Παράλληλα, καταργείται μια σειρά γραφειοκρατικών διαδικασιών με στόχο τη διευκόλυνση εργαζομένων και επιχειρήσεων.
  • Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022 θα ξεκινήσει η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας με παρακολούθηση της πραγματικής απασχόλησης σε συγκεκριμένους κλάδους της οικονομίας.

Η Ψηφιακή Κάρτα δεν θα είναι απαραίτητα μια κάρτα σε φυσική μορφή όπως αυτές που διαθέτουν ήδη σήμερα πολλές επιχειρήσεις που εφαρμόζουν συστήματα ωρομέτρησης του χρόνου εργασίας. Μπορεί να είναι μια εφαρμογή στο κινητό και ένα πρόγραμμα στους υπολογιστές της επιχείρησης, διασυνδεδεμένα αμφότερα με το ΕΡΓΑΝΗ. Φυσικά τα συστήματα ωρομέτρησης όπου υπάρχουν θα διατηρηθούν και θα διασυνδεθούν με το νέο σύστημα, προκειμένου να λειτουργήσουν με ψηφιακό τρόπο. Σημειώνεται ακόμη ότι:

  • Το σύστημα θα διαθέτει απεικόνιση όλων των νόμιμων ορίων υπερωριών, ημερήσιου χρόνου ανάπαυσης κ.λπ. όπως προβλέπονται από τη νομοθεσία ώστε να δημιουργείται ασφάλεια σε εργαζόμενους και εργοδότες.
  • Το σύστημα θα διαθέτει κόφτες ώστε να εμποδίζονται οι παράτυπες δηλώσεις.
  • Ο μισθός θα απεικονίζεται και σε επίπεδο ώρας.
  • Θα υπάρχουν προβλέψεις σε τεχνικό επίπεδο για όλες τις ειδικές συνθήκες που καταγράφηκαν κατά τη διαβούλευση, όπως ενδεικτικά εργασίες εκτελούμενες έξω από την έδρα της επιχείρησης, επαγγελματικά ταξίδια, έκτακτη απουσία του εργαζόμενου για προσωπικούς λόγους κ.λπ.

Ιστορική συμφωνία δέσμευσης μεταρρύθμισης του παγκόσμιου φορολογικού συστήματος

Οι Υπουργοί Οικονομικών της Ομάδας G7 – των επτά πιο ανεπτυγμένων βιομηχανικά χωρών (ΗΠΑ, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Γερμανία, Καναδάς, Ιταλία και Ιαπωνία) – ανακοίνωσαν ιστορική συμφωνία δέσμευσης μεταρρύθμισης του παγκόσμιου φορολογικού συστήματος, προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι προκλήσεις της ψηφιακής εποχής και των νέων επιχειρηματικών μοντέλων που επιτρέπουν τη μεταφορά κερδών σε δικαιοδοσίες με χαμηλή φορολόγηση.

  • Ειδικότερα, η συμφωνία που τελεί τα τελευταία χρόνια υπό τον συντονισμό του ΟΟΣΑ, περιλαμβάνει τον Πρώτο Πυλώνα, ο οποίος προβλέπει σαφείς κανόνες για την κατανομή των δικαιωμάτων φορολόγησης ανά χώρα επί κερδών των μεγάλων πολυεθνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον χώρο της παγκοσμιοποιημένης ψηφιακής οικονομίας, ενώ ο Δεύτερος Πυλώνας, με στόχο και την αντιμετώπιση του φορολογικού ανταγωνισμού, αποσκοπεί στην επιβολή κατώτατου παγκόσμιου φορολογικού συντελεστή επιχειρήσεων 15%.
  • Με την απόφαση των G7, δίνεται καθοριστική ώθηση στις διαδικασίες για την επίτευξη ευρύτερης συναίνεσης στη Σύνοδο των G20 τον Ιούλιο, και τον Οκτώβριο στον ΟΟΣΑ, όπου θα συνεχιστούν εντατικά οι συζητήσεις.
  • Σε επίπεδο Ε.Ε., στις 18 Μαΐου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε ανακοίνωση με τίτλο «Φορολογία των επιχειρήσεων για τον 21ο αιώνα», με την οποία οριοθετούνται ήδη τα βήματα για την υλοποίηση της νέας αρχιτεκτονικής του φορολογικού συστήματος. Συναφώς, η Ε.Ε. δεσμεύεται να παρουσιάσει μέχρι το 2023 νομοθετικές προτάσεις, υπό τη μορφή Οδηγιών, με τις οποίες οι κανόνες των δύο Πυλώνων και η παγκόσμια αρχιτεκτονική θα ενσωματωθούν στο δίκαιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Παράλληλα, στις 14 Ιουλίου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει πρόταση για την ψηφιακή εισφορά.

Το Υπουργείο Οικονομικών παρακολουθεί στενά και συμμετέχει ενεργά στις σχετικές συζητήσεις του ΟΟΣΑ και της Ε.Ε. αναφορικά με το ζήτημα της φορολόγησης της ψηφιακής οικονομίας. Σε αυτό το πλαίσιο:

  • Χαιρετίζει την πρόταση της νέας αρχιτεκτονικής του παγκόσμιου φορολογικού συστήματος, καθώς διαφαίνεται ότι αποσαφηνίζεται, πλέον, το πεδίο εφαρμογής και διασφαλίζεται η κατανομή των κυριαρχικών δικαιωμάτων φορολόγησης των χωρών.
  • Τάσσεται σαφώς υπέρ ομοιόμορφης εφαρμογής λύσεων και σε επίπεδο Ε.Ε., καθώς η παγκόσμια συμφωνία θα σημάνει διασφάλιση εσόδων, καταπολέμηση φοροδιαφυγής και φοροαποφυγής, και μείωση του υψηλού κόστους συμμόρφωσης για τις επιχειρήσεις που συναλλάσσονται διασυνοριακά στην Ενιαία Αγορά.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Δημοσίευση σχολίου